marți, 9 septembrie 2014

Dobrogea - Babadag, Jurilovca, Cetatea Orgame (II)

Orașul Babadag este un oraș mic, așezat lângă două obiective naturale protejate: Pădurea Babadag și Lacul Babadag. Acesta din urmă face parte din Complexul Lagunar Razim - Sinoe (sau Razelm, cum îmi place mie să-l numesc, că așa am învățat la școală), este inclus în aria de protejare a Zonelor Umede conform Convenției de la Ramsar și face parte și din Rezervația Biosferei Delta Dunării în cadrul UNESCO. Acest lac, ca și pădurea, vor fi pe lista preferințelor de vizitat cu proxima ocazie, pe îndelete. Până atunci, o plimbare prin oraș a revelat câteva locuri interesante, cu condiția ca unele dintre ele să fie deschise: Geamia Turcească și Mormântul lui Ali-Gaza Pașa, Mausoleul lui Sari Saltuk Dede - întemeietorul orașului, conform legendei, și multe altele, pe care le puteți găsi aici și care sunt bine indicate pe străzile orașului. Noi am mai văzut și parcul central, iar eu am intrat și în magazinul universal (asta-i pentru fetele addicted de shopping, indiferent de... J

Ce se vedea dimineața de la pensiune, sus pe deal
Cafeaua de dimineață și o gazdă haioasă foc...
Un urs în parcul din centrul orașului
Din Babadag, cum spuneam, poți alege drumul spre satul Enisala, vizitezi Cetatea Enisala, iar apoi din drumul principal ai două opțiuni, amândouă lejer de făcut în aceeași zi: Sarichioi pe o parte, și Sălcioara-Jurilovca pe de altă parte. Câmpia este vastă și se văd din depărtare toate direcțiile. Puteți întreba și localnicii, noi am întrebat și ne-au invitat să lăsăm plimbarea și să trecem la muncă, la culesul porumbului (J))) 

De la Jurilovca am mers spre Cetatea greco-romană Orgame, inițial întemeiată de un grup de coloniști greci, apoi cucerită de romani, de unde denumirea ulterioară de Argamum. Ruinele cetății se află pe Capul Doloșman, fotografii spectaculoase făcute de profesioniști se găsesc pe blogul meu preferat http://peterlengyel.wordpress.com/, cel din care am dat cele mai multe exemple. 

Acest promotoriu care scrutează Lacul Razelm este fantastic, una din surprizele mari pe care le oferă Dobrogea și pe care, dat fiind landscape-ul general (drumuri prin câmpie) nu le bănuiești, îți apar de te miri unde! M-am urcat și în turnul de observație, dar am coborât rapid pentru bătea vântul prea tare! 


Lacul Razelm parcă e marea, imens... 
În jos, pe buza prăpastiei, te cam apucă frica... (29 metri înălțime)
"Plaje" înguste și vegetație
Înapoi 
Pe cărări, prin praful negru și moale. Ciulinii proaspeți și înfloriți erau niște globulețe albastru-mov care colorau ierburile mai mult uscate din jur. 
 

Jos, plajă
A doua zi, la ieșirea din Babadag, oameni vindeau tot felul de produse, inclusiv coarne (fructe de pădure)
Inocență: "Așa-i că m-ați pozat?" JJJ





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu